pátek, září 04, 2009

Běhej versus Run

Berte, prosím, tento můj skromný příspěvek jako pokus o pohled s odstupem na dvě, tištěná, konkurující si média.

Ačkoliv jsem úzce spojen s Behej.com, pokusím se o nezávislý pohled. Abych předešel nedorozuměním, volím pro tento text blog a zdůrazňuji, že jde jen o můj názor. Podpořen skutečností, že nepřispívám ani do jednoho z magazínů.

Nebudu se podrobněji zabývat formátem, ani cenou. Oba časopisy mají formát i cenu odpovídající zpracování a obsahu. Právě ale obsah je to, co mě přimělo k této úvaze srovnávající oba časopisy.

Přečetl jsem pozorně obě poslední čísla: Běhej srpen-září a Run září 2009. Můj první (a povětšinou ten správný) dojem je, že se oba časopisy výborně doplňují. Připadá mi, že nejde ani tak o konkurenci, jako o nedohodnuté "rozdělení si" témat. A to, prosím pěkně, velmi uvážlivé. Nakonec i jména autorů článků se v obou periodicích prolínají. Na Runu jsou znát zahraniční kořeny vlastníků licence nejen obsahem, ale i zpracováním a na Běhej snaha oslovit jak začínající, tak pokročilé krajany.

Běhej je mi milý díky zaměření na naší kotlinku, Run mě zaujal drobnostmi a převzatými zajímavostmi ze zahraničí. Prostě sečteno a podtrženo: skvělá práce obou magazínů našla dalšího pravidelného čtenáře.

Žádné komentáře: