sobota, března 19, 2011

5,3 km za 45 minut aneb tropická realita

Nikdy jsem nebyl na dovolené u moře. Pokud ovšem nepočítám výlet s Milošem při jeho pokusu dobýt Spartu. Vůbec mi nechybí všelijaká havěť, která na člověka čeká pod vrstvou písku nebo přímo ve vodě a tváří se přitom průhledně. Je to téměř rok, co jsem objevil tropický ráj s mořem, kde je mi příjemně. Stálá teplota vody i vzduchu, žádné cizokrajné potvory, spousta atrakcí nejen pro děti, hygienické vymoženosti civilizace a to vše pod střechou bývalého německého hangáru na vzducholoď.
Při naší letošní návštěvě jsme se rozhodli, že tentokrát se tu nenecháme od milovaného běhání odradit. Teoreticky by to bylo možné i po chodnících tropika, ale zvolili jsme jednodušší variantu spočívající ve využití místního Fitness Clubu. Nevelká místnost kromě asi 15ti posilovacích strojů a šlapadel nabízí dvě velmi kvalitní běhátka.
První den jsem začal pěkně zprudka. Zkusil jsem 5 minut po rovině a 5 minut s maximálním sklonem 15 stupňů. Původní záměr prodlužovat délku běhu na nakloněné rovině vzal při druhé sérii za své. Fitness Club je sice podle letáku klimatizovaný, ale skutečnost taková není. Ani tři silné větráky nepohnou s tropickou atmosférou v uzavřeném prostoru. Zkoušel jsem tedy běhat dokud jsem mohl a střídal závratnou rychlost 7-8 km/h s chůzí. Že nastal čas přestat jsem poznal pozdě, až když se mi udělalo opravdu špatně. Stačilo k tomu 40 minut.
Na druhý den jsem byl opatrnější. Sklon jsem zvyšoval postupně, přesto se mé limity přihlásily už po 45ti minutách. Odměnou za podaný výkon byla chladivá sprcha a relax v mírné bylinné páře.
Myslím, že jsem našel ideální místo na krátkou dovolenou. Všechny pracovní záležitosti zůstaly 3 hodiny daleko a já jsem se mohl věnovat naplno všemu co mám rád: běhání, plavání, čtení, psaní, válení. Prostě ráj.

4 komentáře:

12HonzaDe řekl(a)...

Dik, zajimavy tip.. Premyslel jsem o tom, bal jsem se davu...Zni to fakt zajimave..12:)

Unknown řekl(a)...

Davu se vyhneš jedině návštěvou ve všední den, kdy žádná z okolních zemí nemá jednodenní svátek. Loni 28.10. nebylo pro Čechy kam šlápnout...

12HonzaDe řekl(a)...

jak rikam, same uzitecne informace... Urcite zkusim nejaky bezny vsedni den/dva.. pak se dovolim zeptat jeste na nejake prakticke rady.. Dik, 12:)

Unknown řekl(a)...

Jednoznačně se vyplatí zamluvit si předem nocleh. Stan pro 4 za 100 EUR je nejlevnější možnost (luxusní apartmán až 90 EUR na hlavu). Když je málo lidí, je volný stan i bez zamluvení, ale až kolem 19 hod (jinak je k dispozici mezi už od 13-14 hod). Možnost je přespat i kdekoliv jinde v areálu na lehátku nebo na písku (vyjma sauny) za 15 EUR na hlavu. Ovšem bez soukromí.